Zmieniamy dane we wspólne korzyści
„Zmieniamy dane we wspólne korzyści” to misja pierwszej Strategii Danych TUW PZUW na lata 2023–2024. – Rozpoczyna proces strategicznego podejścia do tej dziedziny i budowy kultury danych w organizacji. Ma uświadamiać, jak są one istotne, jak mogą usprawniać pracę, przyczyniać się do rozwoju i „pracować” na sukces – wyjaśnia Tomasz Karusewicz.
W ciągu siedmiu lat od powstania TUW PZUW stał się największym towarzystwem ubezpieczeń wzajemnych w Polsce. Ze startupu przekształcił się w sporych rozmiarów korporację. Z ponad miliardem złotych zebranej w zeszłym roku składki stał się istotną częścią Grupy PZU i ważnym graczem na rynku ubezpieczeń majątkowych.
– Dynamiczny rozwój, poszerzenie oferty produktowej i wzrost liczby członków Towarzystwa, którą podwoiliśmy w ciągu czterech lat, wiąże się także z pozyskiwaniem coraz większej ilości danych. Atutem sprawnej i nowoczesnej organizacji jest ich umiejętne wykorzystanie w imię wzajemnych korzyści ubezpieczyciela i ubezpieczonych. I taki cel sobie stawiamy – podkreśla członek Zarządu TUW PZUW.
Strategia Danych ma wspierać strategię biznesową Towarzystwa – została do niej dostosowana pod względem czasu trwania. Będzie udoskonalana i rozwijana. W przyszłości powstaną kolejne. Przyjęciu Strategii Danych towarzyszy rozwój obszaru analitycznego wewnątrz TUW PZUW.
– Analityka danych umożliwia minimalizowanie ryzyka. Pozwala przejść od ogólnych wskaźników do konkretnych zdarzeń, które na nie wpływają, a dzięki temu precyzyjnie określić obszary wymagające działań prewencyjnych lub korygujących. Pomaga zaplanować takie działania i je zaimplementować – zwraca uwagę Tomasz Karusewicz.
Jak podkreśla, lepsza jakość danych i nowe narzędzia wesprą wiele kluczowych obszarów: sprzedaż – o lepszą ofertę, szkody – o lepszą obsługę, ryzyko ubezpieczeniowe i regulacyjne, aktuariat czy reasekurację.
– Wiedza pozyskiwana z danych pozwala pomaga w diagnozowaniu problemów i wypracowaniu adekwatnych rozwiązań. Prowadzi do ograniczania liczby niepożądanych zdarzeń. Rezultatem są niższe koszty ochrony ubezpieczeniowej, a więc korzyści dla klienta – podsumowuje Tomasz Karusewicz.
Cały tekst do przeczytania TUTAJ.