Jak zadbać o zdrowie pracowników
– Podczas rozmów rekrutacyjnych pracownicy nie pytają dziś pracodawcy, czy ubezpieczenie jest, tylko jaki zakres obejmuje. Dopytują o możliwość ubezpieczenia członków swojej rodziny, niekoniecznie tych najbliższych. Dodatkowe ubezpieczenia zdrowotne to norma już nie tylko w dużych, lecz także w mniejszych firmach – opowiadała.
Opieka medyczna w ramach dodatkowego ubezpieczenia zdrowotnego jest uzupełnieniem tej oferowanej przez NFZ i ważnym wsparciem dla publicznej służby zdrowia. – Pomaga skrócić kolejki w publicznych przychodniach, w których na wizytę u niektórych specjalistów „rekordziści” czekają nawet po dwa i więcej lat – wyjaśniała dyrektor Biura Ubezpieczeń Zdrowotnych TUW PZUW.
Jak podkreślała, dodatkowe ubezpieczenie zdrowotne jest po to, aby na pomoc nie czekać. – Czas oczekiwania na wizytę u lekarza podstawowej opieki zdrowotnej to w TUW PZUW nie więcej niż dwa dni, a u specjalisty – nie więcej niż pięć dni. W przypadku porad telemedycznych ten czas wynosi nawet kilka godzin – opowiadała.
Jej zdaniem telepomoc w wielu przypadkach z powodzeniem zastępuje tradycyjne wizyty. – Jeśli chcemy dostać skierowanie na badanie, to wizyta w przychodni nie jest potrzebna. Nie musimy się tam fatygować także wtedy, gdy chcemy tyko skonsultować z lekarzem wyniki badań – tłumaczyła.
Zwracała uwagę, że telemedycyna jest ułatwieniem dla osób, dla których wizyta u lekarza jest kłopotem, ponieważ ze względu na wiek czy niepełnosprawność mają trudności z poruszaniem się albo z dojazdem, gdy mieszkają z dala od przychodni. To także rozwiązanie dla młodych rodziców, którzy często przy pierwszym dziecku nerwowo reagują na każde niepokojące objawy.
– Nie zawsze trzeba biec z dzieckiem w wózku do przychodni. Wystarczy przez telefon albo Internet skonsultować się z lekarzem. Lekarz przez internetową kamerkę może obejrzeć niepokojącą wysypkę, a nawet zajrzeć dziecku do gardła. To często wystarcza – opowiadała.
TUW PZUW oferuje dostęp do prawie 2500 przychodni PZU Zdrowie w ponad 600 miejscowościach w Polsce. – Najpierw negocjujemy warunki z pracodawcą. Oni z kolei umożliwiają przystąpienie do ubezpieczenia swoim pracownikom i członkom ich rodzin. Proponujemy kilka wariantów ubezpieczenia, które różnią się zakresem i ceną. Pracownicy wybierają to, co jest im najbardziej potrzebne – dodała Katarzyna Jezierska-Stencel.
Tu można posłuchać całego wywiadu: